Houthak dag bij Scouting Emmen

Tijdens een controle ronde van Staatsbosbeheer begin dit jaar bleken er in het bos rond ons Scoutinggebouw een aantal dode bomen te staan die met harde wind mogelijk gevaar op zouden leveren voor ons Scoutinggebouw, of onze leden die het bos gebruiken voor diverse activiteiten. In goed overleg met Staatsbosbeheer hebben zij afgelopen week alle dode bomen omgezaagd. Omdat deze bomen ook liggend op de grond nog steeds gevaar op kunnen leveren als er bijvoorbeeld in geklommen wordt was er afgesproken dat Scouting de bomen verder op mocht ruimen en het vrijgekomen brandhout mocht houden. Deze zaterdag is men met een flinke groep stamleden bezig geweest om alle bomen in blokken te zagen, en deze blokken te kloven. Scouting Emmen kan er voorlopig weer warm bij zitten!