Bevers

De Bevers is een speltak van scouting voor kinderen in de leeftijdsgroep van 5 tot 7 jaar. Samen ondernemen we leuke activiteiten tijdens onze opkomsten, zowel in ons scoutinggebouw als in het bos rondom het gebouw. We werken met de volgende thema’s: buitenleven & natuur, expressie & identiteit, internationaal & samenleven, veilig & gezond, sport & spel en uitdagende scoutingtechnieken. Voor ieder wat wils dus! Leren samenwerken en de ontwikkeling van de kinderen vinden we belangrijk bij de Bevers en hier besteden we dus ook veel aandacht aan. Daarnaast hebben de kinderen natuurlijk voldoende mogelijkheid om met elkaar te ravotten en te spelen. Wij merken dat onze Bevers over het algemeen enthousiast aankomen en moe weer vertrekken 🙂

Onze opkomsten draaien we één keer in de twee weken op de zaterdagmiddag, van 13.00 tot 15.00 uur. De opkomsten vinden plaats bij het scoutinggebouw.

Speciale opkomsten die we elk jaar hebben bij de Bevers zijn het overvliegen, natuurwerkdag, Halloween opkomst, de installatie, Sinterklaasopkomst, insigne-opkomsten, de boerenkoolmaaltijd, onze laatste, vieze opkomst en de seizoensafsluiting. Het overvliegen, de boerenkoolmaaltijd en de seizoensafsluiting zijn gezamenlijk met de hele vereniging en worden georganiseerd door ons bestuur. Bij het overvliegen gaan onze oudste Bevers (7 jaar) over naar de volgende speltak, de Welpen. Tijdens de installatie worden onze nieuwe Bevers geïnstalleerd en krijgen ze hun das en basis insignes. Tijdens de insigne-opkomsten is er de mogelijkheid om extra insignes te verdienen.

Naast de opkomsten hebben we elk jaar twee kampen: het winterkamp in februari/maart en het Noordelijk Pinkster Kamp in mei/juni. Het winterkamp heeft elk jaar een ander thema en vindt plaats in ons scoutinggebouw, waar de kinderen één nachtje blijven slapen. Het NPK is het grootste jaarlijks terugkerende scoutingkamp in Europa en vindt plaats in Marnewaard, waar de kinderen twee nachtjes blijven slapen in tenten.

Tijdens de opkomsten zijn de kinderen actief en kunnen ze ook wel eens vies worden. We adviseren ze daarom om oude kleding aan te doen waarin makkelijk kan worden bewogen, waardevolle spullen thuis te laten, en schoenen te dragen waarop ze goed kunnen lopen/rennen (bij voorkeur geen regenlaarzen).

Voor meer informatie of vragen kun je altijd contact opnemen.

Heel graag tot ziens bij de Bevers!

Welkom bij de Bevers! Wil jij lid worden van deze leuke speltak?

Bevers

• Om de week op zaterdag
  • Van 13.00 tot 15.00 uur
  • 15 jeugdleden