Ons gebouw

Aan de rand van het centrum van Emmen in het bos de Emmerdennen staat ons groepshuis ‘t Hunenhoes. Dit is het clubgebouw van Scouting Emmen waar de speltakken vrijwel al hun opkomsten houden en activiteiten organiseren. Het clubgebouw wordt verhuurd aan andere Scouting groepen voor kampen en overnachtingen. Onder bepaalde voorwaarden kunnen ook andere organisaties het clubgebouw huren.

‘t Hunenhoes

‘t Hunenhoes is een ruim gebouw met 4 grote lokalen (waarvan er 3 gebruikt kunnen worden door hurende groepen). Op de begane grond bevindt zich het Bever/Welpenlokaal en het Stamlokaal. Deze lokalen kunnen gebruikt worden als slaapzaal. Op de bovenverdieping bevindt zich het Scoutslokaal en het Explorerlokaal (deze wordt niet verhuurd).
Verder is het gebouw voorzien van een ruime keuken met koelkast, koffiezetapparaat, waterkoker, combioven, en kookplaat met 4 gaspitten. Het sanitair is recent gerenoveerd en bestaat uit 3 toiletten, een urinoir, een wastafel en een douche. In de algemene ruimte van het sanitair bevinden zich nog eens 2 grote wasbakken met 4 koudwaterkranen.

Het gebouw is geschikt voor overnachtingen voor maximaal 35 personen, overnachten mag op last van de brandweer alleen op de begane grond. Er zijn geen bedden beschikbaar.

Buitenterrein

Het gebouw bevindt zich op terrein van Staatsbosbeheer, aan de voor en achterzijde van het gebouw bevindt zich een open terrein waar ruimte is voor allerlei activiteiten. Het bosgebied direct aan de achterkant van het gebouw mag ook gebruikt worden voor activiteiten mits er met respect wordt omgegaan met de natuur. Aan de zijkant van het gebouw is een ruime kampvuurkuil. Het maken van een kampvuur wordt hier gedoogd zolang er geen algeheel stookverbod is. In het bos vlak bij het gebouw is een leuke speeltuin aangelegd door de buurtvereniging, hier mag gebruik van gemaakt worden mits er met respect mee omgegaan wordt.
In overleg is het mogelijk om tenten op te zetten aan de achterzijde van het gebouw, houdt er echter rekening mee dat dit openbaar terrein is waar ook buurtbewoners en wandelaars komen.

Omgeving

Ons gebouw ‘t Hunenhoes staat aan de rand van de Emmerdennen aan de Dennenlaan 42, het bevindt zich aan een rustige straat vlak bij Emmen centrum en op slechts 500 meter van het trein- en busstation. Daardoor is het gebouw zeer goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Ook met de auto is het gebouw goed bereikbaar, bij het gebouw is een eigen parkeerterrein met ruimte voor 10 auto’s. In de buurt van het treinstation bevindt zich een Jumbo supermarkt, en op nog geen 1,5 kilometer lopen sta je midden in Emmen Centrum. In Emmen en omgeving is van alles te doen, denk bijvoorbeeld aan dierentuin Wildlands, het Rensenpark, zwembad Aquarena en nog veel meer. Voor meer informatie over activiteiten klik hier.

Voorwaarden, tarieven en beschikbaarheid

Informatie over de verhuurvoorwaarden en tarieven vind je op de pagina: Voorwaarden en tarieven
Klik hier voor de verhuuragenda om te kijken of ons gebouw nog beschikbaar is. Vragen of een reservering plaatsen? Gebruik dan dit contactformulier.

Foto’s

Voorzijde Hunenhoes met buitenterrein