Onze Scoutinggroep

Laat je uitdagen bij Scouting Emmen!

Avontuurlijke activiteiten in het bos of in het veld? Elke week iets anders doen? Dan is Scouting Emmen precies wat je zoekt! Scouting Emmen is niet alleen avontuur, maar ook leuk en gezellig! Met activiteiten die passen bij jouw leeftijd, wordt je uitgedaagd om samen met anderen actief te leren.

Wij zijn een Scoutinggroep met op dit moment in totaal 181 leden die al sinds 1946 gevestigd is in Emmen. Elke week staan maar liefst 27 gekwalificeerde vrijwilligers van de groep klaar voor de 120 jeugdleden die bij ons het Scoutingspel willen spelen. Onze Scoutinggroep biedt kinderen en jongeren een plezierige vrijetijdsbesteding.

Samenwerken, avontuur, respect voor elkaar en de leefomgeving, zelfredzaamheid en ontplooiing zijn hierbij centrale thema’s. Naast de speltakleiding, die wekelijks de programma’s verzorgt, zijn ook de bestuursleden en ouders actief bezig om onze leden een geweldige Scoutingervaring te bezorgen. Onze Scoutinggroep is aangesloten bij de overkoepelende, landelijke organisatie Scouting Nederland, de grootste jeugdorganisatie van Nederland.

Speltakken

Scouting kent verschillende leeftijdsgroepen (speltakken) die ieder een eigen aanpak hebben, hoe ouder je bent hoe groter je zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Scouting doe je niet alleen, vanaf de eerste dag leer je met anderen samen te werken in een team.

Op deze speltakpagina’s is alle informatie per speltak te vinden.

Vrijwilligers

Geen van onze speltakken is mogelijk zonder de inzet van onze vrijwilligers. Zoek je een uitdagende vrije tijd besteding, ontwikkeling van je leidinggevende capaciteiten en samenwerkingstalent? Vind je het leuk om samen met andere vrijwilligers en de jeugdleden het Scoutingavontuur aan te gaan en bij te dragen aan de ontwikkeling van onze jeugdleden? Kom dan eens kijken op vrijdagavond of zaterdagochtend! We bieden je een leuk team, leuke sfeer, groei van je persoonlijke ontwikkeling en leerzame trainingen.
Meer informatie over vrijwilligers bij Scouting Emmen vind je hier.