Natuurwerkdag 2021

Al vele jaren organiseert Scouting Emmen zijn eigen natuurwerkdag in samenwerking met Staatsbosbeheer. Ook op zaterdag 13 november was het weer zo ver, een flinke groep Welpen, Scouts, Explorers en enkele enthousiaste ouders ging aan de slag in het Valtherbos. Hier ligt vlak bij de hoogspanningsmasten een klein gebiedje waar zandhagedissen voorkomen. Deze diertjes houden van open ruimtes waar weinig bomen staan zodat ze zich lekker op kunnen warmen in de zon. Als er in dit gebied niet regelmatig flink gesnoeid wordt verdwijnen deze plekjes en daarmee ook de zandhagedis. Na een hele ochtend knippen, zagen en hakken is het gebiedje weer een stukje groter geworden. Eind volgend jaar zijn we er weer!