Lid worden en Contributie

In het algemeen vinden onze activiteiten, opkomsten, plaats in en om het Hunenhoes.

Maar er is meer:
Zo gaan de speltakken drie keer per jaar op kamp:

1. Het winterkamp, dat is een weekend in of om het gebouw.
2. Het Noordelijk Pinksterkamp. Tijdens het Pinksterweekend gaat de hele vereniging naar de Marnewaard om aan dit kamp voor scoutinggroepen uit Noord-Nederland mee te doen.
Meer informatie over dit kamp kun je zien op www.noordelijkpinksterkamp.nl
3. Als afsluiting van het seizoen gaan de kinderen een week op zomerkamp. Elk jaar is dat een andere locatie. Het is altijd in de eerste week van de zomervakantie.

Het is niet verplicht om mee op kamp te gaan, maar is wel erg jammer als je niet gaat, want je leert elkaar goed kennen op een kamp.

Verder kunnen de welpen vanaf 7 jaar meedoen met de altijd uitdagende Noordelijke Hike Wedstrijden en vanaf 9 jaar met het Poolkamp.
De Noordelijke Hike wedstrijden worden altijd het eerste weekend van de herfstvakantie gehouden en het Poolkamp in het eerste weekend van de Kerstvakantie. Ook dat zijn hike wedstrijden. Beide activiteiten worden niet georganiseerd door onze vereniging, maar veel mensen van onze leiding zijn posthouder. Ook hier geldt, dat het niet verplicht is om mee te doen.

Eventuele kosten voor de diverse kampen en hikes worden afzonderlijk in rekening gebracht.

We hebben ook een paar gezamenlijke opkomsten:
1. Overvliegen. De kinderen die de leeftijd hebben om naar een andere speltak te gaan worden met een spel door de oude speltak uitgezwaaid en binnengehaald door de nieuwe speltak.
2.Natuurwerkdag met Staatsbosbeheer. Sinds een aantal jaren gaan we in september met de vereniging een ochtend de boswachter helpen.
3. Boerenkoolmaaltijd. We beginnen het nieuwe jaar altijd met een gezamenlijke opkomst die afgesloten wordt met een boerenkoolmaaltijd.
4. Jantje Beton collecte. In februari of maart collecteren alle leden voor Jantje Beton. De Bevers, Welpen en Scouts krijgen allemaal een lijst mee naar huis waarop staat in welke straat ze mogen collecteren. Dat is als het even kan in de straat waar ze wonen. We krijgen van Jantje Beton de helft van wat we ophalen en daar kunnen we weer leuke dingen mee doen.
5. Nationale Scouting loterij. Aan het begin van het seizoen krijgen alle leden een boekje met 10 loten mee, met de vraag deze te verkopen. Een gedeelte van de opbrengst komt ten goede aan onze eigen vereniging.

Wil je lid worden van Scouting Emmen dan kun je je opgeven bij de ledenadministratie van de vereniging via het volgende contactformulier: Inschrijven bij Scouting Emmen

Helaas gelden er voor meerdere speltakken wachtlijsten, hetgeen betekent dat je niet altijd direct bij een speltak terecht kunt. Wij stromen twee maal in op basis van de mogelijkheden bij deze speltakken, dit is in September en Januari. Als je instroomt, mag je twee maal komen meedraaien en dan kun je direct aansluitend worden ingeschreven.

Zoals je bij de verschillende speltakken kunt lezen zijn deze gebaseerd op leeftijdscategorieën. Wanneer je de hoogste leeftijd van de speltak bereikt hebt dan “vlieg” je over naar de volgende speltak. Per jaar kennen we, in September, één groot “overvlieg”-moment dus kan het voorkomen dat je wel eens moet wachten tot je naar een andere speltak kunt, we kijken altijd wel, zo rond Januari, of er een extra overvliegmoment nodig is.

Ben je lid van onze vereniging dan verwachten we ook dat je er bij bent wanneer er een opkomst is. We hanteren de regel dat je, wanneer je vijf keer zonder melding vooraf niet op een opkomst bent geweest we je, na een bericht per e-mail, uitschrijven als lid van scouting Emmen. Door onze vereniging met alleen maar vrijwilligers te draaien, proberen we de contributie zo laag mogelijk te houden zodat iedereen de mogelijkheid heeft lid te worden van scouting Emmen.

Wat zelf nog moet kopen is een blouse die hoort bij de speltak, deze kun je kopen bij de Scoutshop en daar vind je ook de prijzen. Wij zorgen voor een groepsdas, installatieteken en naambandje van onze vereniging voor op je blouse. Deze worden betaald uit de installatiekosten.

De contributie wordt jaarlijks vastgesteld in de Groepsraad en, om het jou en ons makkelijker te maken, geïnd door het afgeven van toestemming tot automatische incasso. Wij wijzen je er echter op dat de verantwoordelijkheid voor tijdige betaling altijd bij het lid ligt.

Inbegrepen in de contributie zijn de activiteiten van de regio Drenthe, het lidmaatschap van Scouting Nederland (o.a. Scouting magazine en aanvullende verzekeringen).

Ontmoet onze vrijwilligers
Scouting Emmen wordt mogelijk gemaakt door de vrijwillige inzet van vele vrijwilligers. Zij zorgen voor uitdagende activiteiten, het onderhoud van het clubhuis en het bestuur van de vereniging.

Scouting Emmen is op zoek naar jou als vrijwilliger. Kom je samen met anderen inzetten voor de ontwikkeling van jeugdleden én jezelf.
Maak hier kennis met onze vrijwilligers!

Onderdeel Contributie Installatie -/ Administratiekosten (eenmalig)
Bevers € 10,00 per maand €27,50
Welpen € 16,00 per maand €27,50