Natuurwerkdag 2022

Net als de afgelopen jaren organiseerde Scouting Emmen ook dit jaar weer een eigen natuurwerkdag. Op zaterdag 19 november om 09.30 was het weer zover, ondanks de kou verzamelde een grote groep Bevers, Welpen, Scouts en Explorers zich bij de ingang van het Valtherbos. Zelfs enkele fanatieke ouders lieten zich niet door de kou verjagen en stonden klaar om mee te helpen.

Net als andere jaren bestonden de werkzaamheden weer uit het weg snoeien en zagen van allerlei struikjes en bomen. Zo breiden we ieder jaar het heideveld onder de hoogspanningsmasten een stukje uit, tot deze uiteindelijk (na nog heel wat jaren snoeien en zagen) in contact komt met een naast gelegen heideveldje. Zo breiden we ieder jaar het leefgebied van de zandhagedis een stukje uit, want deze diertjes houden juist van open plekken waar ze zich lekker kunnen opwarmen in de zon.

Ondanks het koude weer heeft iedereen zich door hard te werken, en veel warme chocolademelk te drinken toch goed warm weten te houden. Het was wederom een geslaagde natuurwerkdag!